Rabu, 21 Januari 2009

BesT @ PeNAt???

MakMal My ZOnE



Asalamualaikum...wbt...
rasanya lama benar dah tak post apa2 dalam blog aku nie...sunyi sepi jer tanpa pengunjung..kalau yg dtg pun just jenguk2 jer..hehe..tapi tak pe itu hal dorang,biar je lah. aku ok jer.tapi apa yang aku nak kongsi ngan korang semua especially to my frend yang blajar kat u lain, just nak gtau je apa lah aktiviti aku yg busy sangat tu kan..tak der pape just busy ngan lab report je.

minggu nie kami ada 4 lab kena buat.so makna yer ada 4 juga lah report yang mesti di hantar ke lec kan..time buat eksperimen tu mmg best tp bab membuat report tu bukan main siksa lagi.terutamanya bila esok dah due date, malam tu baru nak buat..mmg parah.terpaksa lah tak tidor malam menyiapkan report tu.bukan sorg yg buat mcm tu, aku rasa hampir 70% buat cam tu..mybe lah kan..tp yg jelas aku saja ja nak share gambar2 n aktiviti yang kita org buat time lab mikrobiologi pada 22 januari 2009.kita org buat 2 eksperimen skali iaitu "smear preparation & "staininga'.time tu mmg kita aorg excited sangat..lihat lah pic kat bawah ni nanti...

hah pic nie time eks tu nak start..demo bg penerangan kami plak sibuk nak posing la,apa lah....
wah helmy ko minum ah dettol tu sampai mati!!!!!

ini pulak gadis-gadis dari sabah yg satu kumpulan dengan aku gak..time ni dorg pura2 ja busy buat report,pd hal result pun blum dapat lg..banar kan!!! (wani & zirah)..hehe



gambar ni pulak geng kump kita org gak...yg tembam ni mmg pemalas...slalu duduk je keje dier..asyik aku je buat keje....yg kat blakang tu plak kalau tak kenal tu pengarah program annual dinner kita (hehe..po-gee)..time nie eks dah nak start pon!!!

ini merupakan salah satu step yang kita guna untuk memberikan warna kepada mikroorganisma yang hendak kita observe... (sapa ek buat ni) lupa plak!!!ini merupakan contoh bakteria yang hendak kita org tengak..namanya Basillus sp.bau nyer kurang menyenangkan!!!! please lah!!

ini adalah bahan2 yang kita org use dalam eks nie..byk sebenarnyer tp ni jer yg dapat di kumpulkan...hah...ni lah jiran group kita org..org sebelah je..nama yg tgk kamera tu iwen...dia slalu siap awal report..terutamanya discussion mesti siap...huhu ..yang sebelah dier tu kumar...apa awak lihat tu kumar?? hehehe

ni juga merupakan salah satu step yg mmg susah nak buat iaitu bakar mikrob yg kita org dah smear tadi..tujuannya tuk mematikan bakteria itu... ni demo yg buat...biasa lah dier kan dah expert!!! tgk je lah..lain kali aku akan try gak...

ni kita ambik pas jer selesai misi tu..semua dah penatkan so ambik ah pic tuk kenang2an...(to wani...ni gambar ko sudah ada ok)

ni lagi bebudak yang gedik di kelas kita org..(amjad, najmie-@tabung...hehe n Pompuan tu ntah lupa dah nama nya..bacillus kot hahahaha...kump drg ni paling lambat hbis eks ni..sapa suruh mengedikzz lg kan

wah ain sarawak lah....emm pura2 lah nak tgk mikrob tp skali nampak kamera trus posing huhuhu..wah kumar tak hbis lagi ker tgk bakteri tu menari!!!!

hah ni dah nak balik da...perut pun lapar , nak pi mkn kat kafe fst (makcik helmy)..report kena buat lg...so jumpa lagi ok..asalamualaikum....nanti lab akan dtg aku post lg..sesiapa yg tak de gambar kat cni jgn lah terasa k..huhu

2 ulasan:

Cinta berkata...

sah....mmg korang nie geng tergedixz di pasaran la rizzz...... gak nyangka si ko muncul lak ek...huhuhu..aku bru pas balik shopping nie

tity berkata...

bez kan tgk bacteria..
x bejerawat ka balik2 tededah dgn makhluk tu...

MY NOZO BLOG

My noZo quEsT boOk

who??

free counters

hi2


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

layanz!